Ny fundering!

Man ser ju så mycket och vet så mycket nuförtiden! Inte alla men många! Hur lång tid tar det för en människa att inse att "bubblan" den lever i kanske skulle ta och spräckas. Komma ut i verkligheten!!! Om man bara lever med en sanning...sin egen! Vad är då sanningen? Alla upplever vi ju saker på olika sätt och ingen kan tillrättavisa den. Men om man aldrig gör någonting fel och alltid är så snabb på att dömma andra. Hur är man egentligen funtad då??? Det tar tid (uppenbarligen) men den äkta sanningen kommer alltid fram! Man kommer absolut ingenstans genom att smöra in sig hos folk, snacka skit hos nån annan och tro att man kommer ta sig ur det utan att nån reagerar. Finns det någonting jag avskyr så är det lögner. Och när nån tycker att den har rätten att bestämma hur andra ska uppträda och bete sig! Och det finns ingenting i dens eget beteende som överenstämmer med "tyck o tänket" om andra! Men bubblan spricker och tiden i "rampljuset" är förbi! Det finns ingen som orkar med en sån människa, alla drar sig till slut undan och suckar!!! Det finns egentligen ingen som helst anledning att lägga energi på det här men som sagt ibland funderar man! Och man måste föra styrkan i ärlighet vidare till sina barn, även om det är hårt och jobbigt ibland så lönar det sig att ALLTID stå med rak rygg. Jag är inte perfekt nånstans men mycket har jag lärt mig under åren, och jag vet precis hur jag inte vill vara. Så därför kämpar jag med att vara den B Ä S T A jag för alltid! Lämna skiten bakom och se framåt, se alla bra möjligheter istället för det negativa jämt!!! Det äter upp en till slut! Jag är glad och lycklig över alla fina människor i vårt liv som vi lyfter upp och som lyfter upp oss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0