Maktlöshet

Kom i säng sent och hinner inte somna förrens min lilla dotter kommer in till oss.
-Mamma, jag kan inte gå till skolan säger hon! Jag har så ont i huvudet!

- Oj, lägg dig här brevid mig sa jag!

Oh, herregud, ungen är ju brännhet, upp o hämta alvedon o tempen!

40 graders feber bara så där, stackarn!

Vi somnade efter en bra stund, man är fruktansvärt maktlös när ens barn blir sjuka.
Kunde jag så skulle jag bytt med henne, tycker inte om när dom inte mår bra!

Sen sov vi iaf gott!

Nu på morgonkvisten är febern tillbaka :(

Och vi som har ett dop att se fram emot på lördag och äta middag med brorsan efteråt!

Nu ska vi mysa i soffan hela dagen och kurera den här lilla gumman!



Krya på dig, lilla vackra du!

Må så gott ni andra o le bara le!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0