12-12-12

Sista gången det blir ett sånt här datum, iaf under min livstid! Tror jag, men den som lever får se :) Det blir nog en väldigt bra dag idag! Johan ringde precis, han ringer varje morgon när han kommit fram till jobbet. Det är tur för mig annars hade jag sovit så gott varje morgon. Han möttes av strömavbrott nu på morgonen. Usch, kolsvart överallt! Jag sitter här med kaffe och brasan tänd, känner värmen sprider sig, knäpper och knakar. Så mysigt, och ute är det bara vitt. Vi skulle ha varit ute igårkväll och satt upp våra uteslingor men.....det var så j-kla kallt så vi gör det idag! Sitter här och fnissar lite för mig själv när jag läser roliga saker som "folk" skriver och undrar åter igen hur det kommer sig att vissa måste: synas, höras och vara precis överallt? Vet inte om jag nånsin kommer att förstå det. Dom måste ha ett oerhört stort bekräftelsebehov, vilket kanske ev blir bekräftat till en början men sen ledsnar man ju. Och ledsnar ordentligt dessutom, så det blir bara patetiskt! Men dom kanske inte förstår det? Jag vet inte. Jag tror att den energin som läggs på allt det "jobbet" kanske skulle göra nytta i andra vettiga sammanhang! Som tex att hjälpa andra på ett eller annat sätt och nån gång komma ur sin egobubbla. Men det är nog bara önsketänkande för mig och kommer nog aldrig att hända tyvärr. Det bara låter som att dom gör allt för alla andra jämt, men aldrig nånsin utan någon egen vinning! Usch, blev lite tråkiga morgontankar, men nyttiga ;) Nu får vi hoppas på en fin dag för oss alla! Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0